Lite julig idag

25 maj

Det står i boken "Klassiska kakor med korinter i hör julen till." Jasså, gör det? Det har jag missat helt. Det tog ett tag innan vi hittade korinter på Ica. Det enda jag visste om korinter är att pepparkaksgubbarna har det som ögon. Vi hade nästan slitit ner spår i gångarna mellan "kryddor" och "bakavdelningen" innan jag hittade påsen.


Recept: Korintkakor
God deg, men väldigt kladdig. Fick klicka ut den istället för att rulla bollar. Kan ju ha fått måtten galet, jag började baka innan kaffet... Missade också att mosa till dem med gaffeln för att få ett "snyggt mönster på kakan". Jag har tydligen slutat läsa hela texten igen, inte så bra. O-läskunnigheten kan i och för sig ha orsakats av kaffebristen.
Smakbedömning: Jag hade ingen aning om att jul ska smaka så här, typ inte smaka något alls. Och korinter? Tja som små russin ungefär. Lite mesig kaka tycker jag, men inte o-god. 4 poäng

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bondkaka och Snökaka i sommarvärmen