Ny dag, tre nya recept

 24 maj


Det börjar bli rutin nu. Smör står framme från igår kväll och är rumsvarmt. Handen är van att ta fram plåtar och lägga på papper. Men... det börjar bli trögare att provsmaka. Inte lika stor entusiasm från mig eller James. Janne vägrar ju sen gammalt att äta fikabröd. Frysen fylls sakta upp. Jag undrar om det verkligen får plats 69 olika sorter.

Recept 1: Vaniljhorn
Gammal kaksort som jag älskade som barn/tonåring/ung vuxen.
Smakbedömning: Smakar mest mjöl, klart bättre kylskåpskall men någon favorit är det inte längre. 4 poäng

Recept 2: Mönstrade citronpinnar
Jag har blivit något bättre på att stringla choklad men tjusigt blir det inte. På bild är de snyggaste...
Smakbedömning: Gott tycker jag, sisådär tyckte James. Smakar lite citron. 7 poäng från mig, 6 poäng från James.

Recept 3: Hallongrottor med kokos
Degen är inte lika god som vanliga hallongrottor. Njae, sa James. Han gillar vanliga bättre. Jag är så mätt att jag inte ens provat.
Smakbedömning: 6,5 poäng från James

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bondkaka och Snökaka i sommarvärmen