Kokosdrömmar


Men jösses vad goda! Två bara försvann i ett glufs. Jag glömde halvera receptet och tänkte att äsch, det får gå som det går och det gick riktigt bra. 60 st blev det så det räcker nog idag i alla fall. 

Men det är hjorthornssalt i den, och det hade jag glömt bort när jag öppnade ugnsluckan. Tårarna gjorde synen dimmig och jag höll andan, som om det skulle hjälpa svidandet i ögonen *skratt*

Är det fler än jag som kallat hjorthornssalt för hjortronsalt? Jag lärde mig för några månader sedan att det ska vara med ett horn i mitten av ordet. Nog har jag undrat hur man gör salt på hjortron, men på hjorthorn, det låter ju inte ens gott? Gudskelov får hjorten ha sina horn i fred, det är ammoniumvätekarbonat (NH₄)₄H₂(CO₃)₂ har jag googlat mig till.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bondkaka och Snökaka i sommarvärmen